Už dlhšie som tu nebol, a viem že týmto článkom zdvihnem žlč pedagogickým zamestnancom (učiteľom), ale snažím sa dnes opäť zafilozofovať.
Koľko protestov tu bolo, ako sú naši učitelia zle finančne ohodnotení. Že oni vytvárajú našu budúcnosť, kedže učia naše ratolesti. Vždy som ich obhajoval, áno je to tak – deti sú naša budúcnosť AVŠAK, naša budúcnosť začína tmavnúť. Z hľadiska hodnotenia sme ďaleko za priemerom OECD, znižuje sa celková gramotnosť detí – čítanie s porozumením, finančná gramotnosť, prírodné vedy, matematika, ale postavil si niekto otázku prečo je to tak?
V ére mojich školských čias na jedného učiteľa pripadalo 30 žiakov. Neboli žiadni asistenti učiteľa ani nič podobné, a predsa z nás vykresali (naučili nás) ľudí, ktorí dnes tvoria pilier našej ekonomiky. V dnešnej dobe je to presne naopak. Žiakov v triede je max. 20-sat, k tomu ešte dvaja asistenti, aby sa učiteľ nebodaj nezbláznil a výsledky – no veď názor si urobte sami. Počúval som aj odborné debaty, že niekedy to bolo len o memorovaní, ale dnes už máme informačné technológie, deti sú vyspelejšie, veľa vecí si môžu nájsť na internete, ale to by malo byť len plus pre učiteľa, ľahšie naučím niekoho kto má o tom aspoň trošku šajn, ako niekoho kto to vidí po prvý krát v živote…
Preto sa pýtam, ak už máme relevantné výsledky medzinárodnej organizácie, a tie nie sú dobré – čo tak zamyslieť sa nad ohodnotením učiteľov, ale z troska inej stránky. Výsledky sú zlé – PLATY DOLE. Tento rok vám zvyšovali platy dva krát, ale výsledky nezodpovedajú danému zhodnoteniu. Čo tak na budúci rok znížiť platy o 15 percent!
Skúste nad tým porozmýšlať p. Drucker!!! Učitelia budú hneď motivovaní lepšie učiť, a Vy zabezpečíte nepočítaný príjem do štátneho rozpočtu 🙂
Ibaže... informácie ani potraviny či príroda... ...
Tak ucia vo vedlajsich triedach, lebo musia! ... ...
Problém je príliš komplexný. 1. Ak chceme u... ...
Ak Vy naozaj učíte tak mi je jasné prečo je... ...
V kontexte toho, že cca 30% učiteľov verí... ...
Celá debata | RSS tejto debaty